Venster

Literatuurverwijzingen

Verdiepingen Biografieën Vensters Pop-ups
    ? * Line 1, Column 1 Syntax error: value, object or array expected. * Line 1, Column 3 Extra non-whitespace after JSON value.
    ? * Line 1, Column 1 Syntax error: value, object or array expected. * Line 1, Column 3 Extra non-whitespace after JSON value.
    ? * Line 1, Column 1 Syntax error: value, object or array expected. * Line 1, Column 3 Extra non-whitespace after JSON value.
    ? * Line 1, Column 1 Syntax error: value, object or array expected. * Line 1, Column 3 Extra non-whitespace after JSON value.
  • AIESEP (2019). AIESEP Position Statement on Physical Education Assessment.
  • Alkema, P. R. (1956). Prestatieboekje Lichamelijke Oefening voor het Middelbaar Onderwijs. Muusses
  • Black, P., & Wiliam, D. (1998). Assessment and classroom learning. Assessment in Education: principles, policy & practice, 5(1), 7-74.
  • Borghouts, L., Weeldenburg, G., Slingerland, M., Van Dokkum, G. (2015). Doelen, lessen en beoordelen: één geheel; constructive alignment bij LO. Lichamelijke Opvoeding 2, 38-41.
  • Borghouts, L. B., Slingerland, M., & Haerens, L. (2017). Assessment quality and practices in secondary PE in the Netherlands. Physical Education and Sport Pedagogy, 22(5), 473-489.
  • Brouwer, B. (2008). Van cijfers geven naar leerlingen volgen. Ontwikkelingen in evaluatie. Lichamelijke Opvoeding, 96(10), 6-10.
  • Hoeboer, J., Krijger-Hombergen, M., Savelsbergh, G., & De Vries, S. (2018). Reliability and concurrent validity of a motor skill competence test among 4-to 12-year old children. Journal of sports sciences, 36(14), 1607-1613.
  • Jacobs, M.S. (1939). Een onderzoek naar de correlatie tussen theoretische en praktische intelligentie. Lichamelijke Opvoeding 17(12), 293-303.
  • Jacobs, M.S. (1939). Een onderzoek naar de correlatie tussen theoretische en praktische intelligentie. Lichamelijke Opvoeding 17(13), 315-335.
  • Karsten, S. (1999). Neoliberal education reform in the Netherlands. Comparative education, 35(3), 303-317.
  • Kramer, L. D. E. J. (1945). Het cijfer voor lichamelijke opvoeding. Lichamelijke opvoeding, 33(1), 214-216.
  • Krijgsman, C.A. (2021). Assessment and Motivation. A Self-Determination Theory Perspective on Performance Grading, Goal Clarification and Process Feedback in Physical Education. Thesis, Utrecht University.
  • Levisson, A. (1952). Een veel omstreden punt: het cijfer. Lichamelijke opvoeding, 40(19), 298-306.
  • Platvoet, S. (2020). Physical education: a gold mine for the development of future successful athletes?
  • Sadler, D. R. (1989). Formative assessment and the design of instructional systems. Instructional science, 18(2), 119-144.
  • Van Driel, G. (2021). 40 jaar leerplanontwikkeling in het basisonderwijs. Lichamelijke Opvoeding (geaccepteerd).
  • Kernebeek, T. van (2020). Gymmermansoog: quantification of gross motor skills within the physical education setting. Amsterdam: Tim van Kernebeek.
  • Zondag, J. (2021) Becijferen, of niet-becijferen; dat was de vraag. Lichamelijke Opvoeding Magazine 109(3), 14-15.