Venster

Bibliografie Chris Hazelebach

Veel artikelen en praktijkboeken

De belangrijkste publicaties van Chris Hazelebach
  1. Berg, T. van den, Berkel M. van, Hazelebach, C., Keur, O., Kuipers, A. (1988/2003). Werkboek bewegingsonderwijs voor de Basisschool. Baarn, HBuitgevers.
  2. Berg, T. van den, Bruin, R., Danes, H., Daris, R., ….. & Zoetemeyer, N. (1998/2006). Bewegingsonderwijs in het speellokaal. Nijverdal: ’t WEB.
  3. Berkel, M. van, Hazelebach, C., Markink, E., Mooij, C., Rijn, T. van, Wanrooy, W. (1997). Lichamelijke opvoeding in het basisonderwijs (Notitie voor het LO-platform), Enschede: SLO.
  4. Berkel, M. van, Danes, H., Dijk S. van, Geleijnese, J.et al (2007). Perspectieven op bewegen. Nijverdal, Publicatiefonds ‘t WEB.
  5. Berkel, M van, Hazelebach, C. (2009). Beweegteams in het basisonderwijs. Enschede: SLO
  6. Berkel, M. van, & Hazelebach, C. (red.) (2016). Werkboek voor de buurtsportcoach. Nieuwegein: Jan Luiting Fonds/Arko Sports Media.
  7. Berkel, M. van, Duteweerd-Roelofs, L. (red.) (2018). Chaosdoelenspel en andere theorieën. Nijverdal: ’t WEB.
  8. Danes, H., Haaft, R. ten, Hazelebach, C., Mens, J., Vernimmen, E. (red). (1991). Praktijksituaties bewegingsonderwijs. Amsterdam: Projectgroep bewegingsonderwijs.
  9. Hazelebach, C., Knieriem, M. (1985). Een didactisch kader voor bewegingsonderwijs op de basisschool. Amsterdam, interne publicatie School voor Maas en Waal.
  10. Groot, M.de, Leistra, L., Hazelebach, C., Bewegen samen regelen, (2006) Deventer, uitgever Stipp.
  11. Hazelebach, C., (1986). Circus op montessorischool ‘Maas en Waal’. Amsterdam: IPB.
  12. Hazelebach, C., (1988). Raamleerplan Montessori bewegingsonderwijs. Amsterdam: APS.
  13. Hazelebach, C., Westerbaan, D. (1989). Circus is een Spel. Nijverdal: ’t WEB.
  14. Hazelebach, C. (2016). Een ervaringsgerichte skimethode. Interne publicatie. Zwolle, Calo.
  15. Hazelebach, C., (2018). Speciaal voor een slim meisje. In: Doodewaard, C. van, Stegeman, H., Strooien met stukjes geluk. Nieuwegein, Jan Luitingfonds / Arko Sports Media. 53-54.
  16. Hazelebach, C. ( 2020). De omkering in de didactiek van het bewegingsonderwijs. In Actuele grondslagen van het bewegingsonderwijs. Vermeer. A. (redactie). Rotterdam, 20/10 uitgevers.
  17. Kleinpaste, J., Berg, T. van der, Hazelebach, C. (2017). Kijk op bewegen. Interne publicatie. Zwolle, Calo.
  18. Koekoek, J., Hazelebach, C. (2016). Spelonderwijs en de aandacht voor zwakke en goede leerlingen. In: Doodewaard, C. van, Duteweerd, L. (2016). MRT in perspectief. Nijverdal: publicatiefonds ’t WEB. (49-78).
  19. Kuipers, A., Berg, T. van den, Berkel, M. van, Hazelebach, C. (1990). Invoeringsprogramma Bewegingsonderwijs voor 4-8 jarigen. Amsterdam: LPC.
  20. Mooij, C., Van Berkel, M., Hazelebach, C. …. & Tjalsma, W. (2011). Basisdocument Bewegingsonderwijs voor het Basisonderwijs. Zeist: Jan Luitingfonds.
  21. Kennismaken met ……. (2003-2010): Sportkennismakingsmappen van SLO met de sportbonden van basketbal, handbal, korfbal, judo, wielersport, badminton, sportklimmen, volleybal, honkbal/softbal, hockey, ultimate frisbee, tennis, voetbal.
  22. Sla je slag; leskaarten voor jonge kinderen voor de vier racketsportbonden. (gevonden op https://app.bewegensamenregelen.nl/slajeslag//)
Enkele artikelen van de vele overige publicaties.
  • Berg, T. van den, Hazelebach, C., Korthagen, F., Oldeboom, B., Tempels, C. (2006). Kernreflectie bij Bewegen. Velon tijdschrift (27) nr 2 (19-25)
  • Berg, V. van den, Singh, A., Komen, A., Hazelebach C., Hilvoorde, I. van, Chinapaw, M. (2019). Article Integrating Juggling with Math Lessons: A Randomized Controlled Trial Assessing Effects of Physically Active Learning on Maths Performance and Enjoyment in Primary School Children. In International Journal of Environmental Research and Public Health
  • Berkel, M. van, Donkers, B., Hazelebach, C. (1993). Kleuters en de basisschool - In debat met ontwikkelingsgericht onderwijs. In: Vernieuwing Tijdschrift voor Onderwijs en Opvoeding. Amsterdam: Stichting Vernieuwing. (3-7).
  • Bosch, M., & Hazelebach, C. (2008). Vakkenintegratie rondom bewegen in het basisonderwijs. Lichamelijke opvoeding 96 (6-9).
  • Hazelebach, C. (2007, januari). Een aangepaste sportspelmethodiek stappen, sprongen en schuiven: voor het bewegingsonderwijs op de basisschool. Lichamelijke opvoeding 95 (13-18).
  • Hazelebach, C., & Berg, T. van den (2011). Verbale leerhulp via complimenten, aanwijzingen en leervragen. Lichamelijke opvoeding 99 (8-11).
  • Hazelebach, C. (2013, februari). Blokjesvoetbal, het ontwerpen van kunst. Lichamelijke opvoeding 101 (20-23).
  • Hazelebach, C. (2015, januari). Coachen van een stagiaire tijdens de les: het LoLuLe-blad. Lichamelijke opvoeding 103 (31-32).
  • Hazelebach, C. (2016). Vreedzaam pesten, met een druppel medelijden. Tijdschrift voor de lichamelijke opvoeding, nr 6. Bonusartikel op de website.
  • Hazelebach, C. (2017, april). Beter leren bewegen in basisonderwijs en brugklas. LO Magazine 105 (16-19).
  • Hazelebach, C. (2017). Rekentafels en jong*leren. LO Magazine, 8 (105), (17-21).
  • Hazelebach, C. (2019). In het bewegen de ander zien. LO Magazine, 9.
  • Hazelebach, C. (2019) Het waarnemen van TTR bij bewegen. LO Magazine, (),LO magazine, februari 2019
  • Hazelebach, C. (2020). De functie van niveauduidingen. LO Magazine, (7,8,9), Bonusartikel op de website.
  • Hazelebach, C. (2021) Expliciet leren als toegift op impliciet leren. LO Magazine (verschijnt binnenkort)
  • Waal, M. (2015 ). Op welke bodem groeit mijn visie? Lichamelijke opvoeding, 103, (9), 12-14. https://www.kennisbanksportenbewegen.nl/?file=7909&m=1497358124&action=file.download
Bijzonder project
Chris zingt het lied van het Propedeuse- en managementteam.

Chris Hazelebach (± 2000)

Cover ‘Bewegingsonderwijs in het speellokaal’.

Cover ‘Bewegingsonderwijs in het speellokaal’

Cover ‘Circus’.

Cover ‘Circus’

Cover ‘Werkboek voor de buurtsportcoach‘ (2016 door C. Hazelebach en M. van Berkel (J.L.F. nr. 103).

Cover ‘Werkboek voor de buurtsportcoach‘

Cover ‘Tafeltennis voor 6 tot 9-jarigen’.

Cover ‘Tafeltennis voor 6 tot 9-jarigen’