Canonlo

Literatuurverwijzingen

(Venster: Over de relatie tussen lichamelijke opvoeding en gezondheid)

  • Commissie JGZ / LO, (1980) Bewegingsarmoedig onderwijs. Zeist: Jan Luiting Fonds (nr. 35), 74 p.
  • Chekroud, S. R., Gueorguieva, R., Zheutlin, A. B., Paulus, M., Krumholz, H. M., Krystal, J. H., & Chekroud, A. M. (2018). Association between physical exercise and mental health in 1· 2 million individuals in the USA between 2011 and 2015: a cross-sectional study. The Lancet Psychiatry, 5(9), 739-746.
  • Commissie JGZ / LO, (1987) Bewegingsarmoedig onderwijs II. Zeist: Jan Luiting Fonds (nr. 48), 36 p.
  • Crum, B.J. (1988). De gezondheidswaarde van bewegingsonderwijs - een hardnekkige mythe en een mogelijkheid. In: Lichamelijke Opvoeding, 76e jaargang, nr. 16, p. 764-770.
  • Dool, R van den, e.a. (2011). School, Bewegen en Sport. Onderzoek naar de relaties tussen de school (omgeving) en het beweeg- en sportgedrag van leerlingen. Nieuwegein: Arko Sports media, 311 p.
  • Hasselstrøm, H. A., Karlsson, M. K. Hansen S. E., Grønfeldt, V. Froberg, K., Andersen, L. B. (2008). A 3-Year Physical Activity Intervention Program Increases the Gain in Bone Mineral and Bone Width in Prepubertal Girls but not Boys: The Prospective Copenhagen School Child Interventions Study (CoSCIS). Calcif Tissue Int; 83:243–250
  • Kemper HC, van Mechelen W, Post GB, Snel J, Twisk JW, van Lenthe FJ, Welten DC. (1997) The Amsterdam Growth and Health Study. The past (1976-1996) and future (1997-?). Int J Sports Med;18(Suppl 3):S140-50
  • Kramer, J.P. en Lommen, N. (1987). Geschiedenis van de lichamelijke opvoeding in Nederland. Zeist: Jan Luiting Fonds. P. 190-193.
  • Kriemler, S. e.a. (2010). Effect of schoolbased physical activity programme (KISS) on fitness and adiposity in primary schoolchildren: cluster randomised control trial. BMJ; 340:c2968
  • Kugel, J. (1977). Geschiedenis van de gymnastiek. Haarlem: De Vrieseborch, p. 87-88; 101-127; 155-162; 173-185.
  • Lucassen, J. e..a. (2011). Sport, Bewegen en Onderwijs: kansen voor de toekomst. Brede analyse 2010. 's-Hertogenbosch: Mulier Instituut, 134 p..
  • Slingerland, M., Borghouts, L.B. (2011a). Direct and Indirect Influence of Physical Education-based Interventions on Physical Activity: A Review. Journal of Physical Activity and Health; 8, 866-878.
  • Slingerland, M., Borghouts, L.B. (2011b) Physical Activity Levels during Dutch Primary and Secondary School Physical Education. European Journal of Sport Sciences, 11(4): 249-257.
  • Verhagen, E; Mechelen, W. van (2010). Health Issues as Primary Reasons for Choosing Sport for All Programs. 13th World Sport for All Congress. Jyvaskyla, Finland. 14-17th June 2010. Department of Public and Occupational Health, Emgo Institute for Health and Care Center, VU University Medical Center, Amsterdam, The Netherlands.
  • Weggemans, R. M., Backx, F. J., Borghouts, L., Chinapaw, M., Hopman, M. T., Koster, A., ... & van der Ploeg, H. P. (2018). The 2017 Dutch Physical Activity Guidelines. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity15(1), 58.
  • Wesselink, M. (2011). Lichamelijke inactiviteit in westerse wereld tweede doodsoorzaak. Matthijs Wesselink. Intreerede als hoogleraar Bewegingswetenschappen. Maastricht.